Hoppa till huvudinnehåll

Viryayoga (nivå 0-1)

Start
Dag och tid
Tisdag -
Tillfällen
13
Mötesplats
Skellefteå, Bildalokalen Åsgatan 24
Åsgatan 24
93141
SKELLEFTEÅ
Ledare
Pia Burman
Pris
1690 kr

Viryayoga (nivå 0-1)

Vill du yoga för att få en ökad kroppskännedom, stärka kroppen och balansen och hitta smidighet? Är du nybörjare eller önskar du yoga i ett lite lugnare tempo? Då är det här kursen för dig!

Här introduceras du för viryayogans metod på ett sätt som passar de allra flesta. Vi yogar oss igenom flödena från nivå 1 innan kursen är slut, men vi inleder kursen med övningar som förbereder oss för nivå 1 på ett mjukt och inkännande sätt. Alla pass avslutas med en härlig avslappning. Du kommer att både känna dig stärkt och avslappnad när du går därifrån.

Kursen går utmärkt att kombinera med restorativa yogan som är precis efteråt. Där får du vila länge i positioner där du är uppstöttad av bolster och filtar och du kommer att bli avslappnad på djupet när nervsystemet lugnas och kan slappna av.

I mån av plats erbjuds även drop in för 150 kr som swishas i samband med klassen.

Om Pia


Pia har undervisat yoga sedan 2014 och har dessutom undervisat dans sedan 2004, fördjupat sig i anatomi sedan 2008 och utbildat sig till Hälsovägledare vid LTU med examen i maj 2018. Hon har en helhetssyn på hälsa och anser att yogan kommer åt många delar av vår hälsa. Hennes önskan är att hjälpa dig hitta vägar att må så bra som möjligt. Att bli ditt mest hälsosamma jag och göra mer av sådant du mår bra av. Kanske kan viryayoga höra hit?

Om Viryayoga


”Grundidén är att erbjuda yoga som på ett metodiskt och lättsamt sätt gör att vi finner storheten, styrkan och glädjen i kropp och sinne.” (läs mer på nordiskyoga.se). Viryayoga utgår alltid ifrån fyra grundkomponenter: biomekanik, filosofi, glädje och 10 moduler i olika sekvenser.

De tio modulerna garanterar att du får ett allsidigt yogapass och är:
1. Uppvärmning, 2. Solhälsningar, 3. Stående positioner, 4. Balans, 5. Armbalanser och magstärkande positioner, 6. Höftöppnare, 7. Bakåtböjningar, 8. Framåtfällningar, 9. Avslutande positioner, 10. Avslappning.

Viryayoga är säker, rolig, givande och systematisk. Det är inte bara en yogaform, utan en metod, ett sätt att arbeta med yoga på ett hållbart och hälsosamt sätt.

Viryayoga (nivå 0-1)

Vill du yoga för att få en ökad kroppskännedom, stärka kroppen och balansen och hitta smidighet? Är du nybörjare eller önskar du yoga i ett lite lugnare tempo? Då är det här kursen för dig!

Här introduceras du för viryayogans metod på ett sätt som passar de allra flesta. Vi yogar oss igenom flödena från nivå 1 innan kursen är slut, men vi inleder kursen med övningar som förbereder oss för nivå 1 på ett mjukt och inkännande sätt. Alla pass avslutas med en härlig avslappning. Du kommer att både känna dig stärkt och avslappnad när du går därifrån.

Kursen går utmärkt att kombinera med restorativa yogan som är precis efteråt. Där får du vila länge i positioner där du är uppstöttad av bolster och filtar och du kommer att bli avslappnad på djupet när nervsystemet lugnas och kan slappna av.

I mån av plats erbjuds även drop in för 150 kr som swishas i samband med klassen.

Om Pia


Pia har undervisat yoga sedan 2014 och har dessutom undervisat dans sedan 2004, fördjupat sig i anatomi sedan 2008 och utbildat sig till Hälsovägledare vid LTU med examen i maj 2018. Hon har en helhetssyn på hälsa och anser att yogan kommer åt många delar av vår hälsa. Hennes önskan är att hjälpa dig hitta vägar att må så bra som möjligt. Att bli ditt mest hälsosamma jag och göra mer av sådant du mår bra av. Kanske kan viryayoga höra hit?

Om Viryayoga


”Grundidén är att erbjuda yoga som på ett metodiskt och lättsamt sätt gör att vi finner storheten, styrkan och glädjen i kropp och sinne.” (läs mer på nordiskyoga.se). Viryayoga utgår alltid ifrån fyra grundkomponenter: biomekanik, filosofi, glädje och 10 moduler i olika sekvenser.

De tio modulerna garanterar att du får ett allsidigt yogapass och är:
1. Uppvärmning, 2. Solhälsningar, 3. Stående positioner, 4. Balans, 5. Armbalanser och magstärkande positioner, 6. Höftöppnare, 7. Bakåtböjningar, 8. Framåtfällningar, 9. Avslutande positioner, 10. Avslappning.

Viryayoga är säker, rolig, givande och systematisk. Det är inte bara en yogaform, utan en metod, ett sätt att arbeta med yoga på ett hållbart och hälsosamt sätt.
 

Eventuell dokumentation under arrangemanget

Under enstaka tillfällen skickar vi en fotograf till våra arrangemang, i syfte att dokumentera verksamheten för vår verksamhetsberättelse eller att samla material för att marknadsföra framtida arrangemang av samma typ. I dessa fall kommer ni att informeras och självklart ges möjlighet att inte vara med. Vi värnar om din personliga integritet! Läs vår integritetspolicy här.